Thursday, March 9, 2017

Motiveeri iseennast, keegi teine ei pea seda tegema

Mõtlesin, et võiks panna kirja nii palju, kui vähegi suudan. Keskenduda siis... ma ei teagi nüüd päris hästi millele. Iseendale, oma eesmärkidele, enesetundele... ühesõnaga - elule. Jutt tuleb kindlasti üsna laialivalguv.

Mina tunnen, et olen kodus siis, kui olen tallis. Mitte ükskõik mis tallis, vaid seal, kus mul on oma seltskond ning südamelähedane hobune. Tunnen seal tihti end kõige paremini, justkui suudaksin kõike. Vahel mõtlen, et miks see nii on. Avastasin, et mujal ümberringi on mul lihtsalt valelikud inimesed, kes mind pidevalt maatasa üritavad teha. Vahel alateadlikult, sest materiaalselt on mul võib-olla neist rohkem. Seda on öelnud mulle minu suur eeskuju. Minu arvates on see hoopis seepärast, et ma olen vaimselt tugevam, äärmiselt sihikindel võimisiganes. Kahju, et ka minu ainust turvalist jalgealust, mu safeplace'i kiputakse õõnestama. Sellesse ei lasku, aga lugematu arv nuge on mul seljas küll.

Ütlesin, et olen vaimselt tugevam. See tekitab minus segadust, sest vahel tunnen, et olen valmis kõike tegema, kõik oma unistused ellu viima, kuid siis tabab mind mingisugune värin, ning ma tunnen end madalamana kui muru. Tavaliselt ei tule see päris niisama, vaid sellel on põhjus. Analüüsides end pisut, siis on minu põhiline kurjajuur liigne heatahtlikkus, soov meeldida nendele, kes mulle meeldivad, ärevus ning madal enesehinnang. Lähedastelt tahan pidevat kinnitust, et olen ka neile lähedane. See on neile tüütu, ning jään tundega, et olengi tüütus, üleliigne ja ebameeldiv isiksus. Seda ilmselt tänu ülemõtlemisele. Mingi loll ajukeemia viga. Sellega on valus elada. Alati tekib ärevus, kui hea sõbranna või perekond mind ignoreerib või eemale tõukab. Katsun seda nii palju peita kui õnnestub, sest ärevus on teistele tüütu. Tõmbun selle tõttu eemale, kuid nõme, kui sinuga võetakse ühendust ainult siis kui on vaja midagi, enamasti emotsionaalset tuge.

Hiljuti olen avastanud, et mul on hea mõju inimestele, kes vajavad pisut ergutust. Juba minu kohalolek ning kentsakad ja ebavajalikud kommentaarid muudavad inimese elavamaks. Eelmine nädal läksin poodlema oma talli tuttavaga. Tuli mulle autoga järgi, tal lasi megavaljult autos Rammsteini, kuulsin seda ülikaugelt. Istusin autosse, vabandas, et ta on liimist lahti ja et vali Rammstein teeb enesetunde paremaks. Ütlesin, et saan temast aru. Mitte-teadlikult olin energilisem kui tavaliselt, ta justkui toitus minu energiast. Ta hakkas ise ka juba naeratama ja paar naerukest tuli ka vahele. Tänas mind hiljem, et tegin ta enesetunde paremaks. Sellised asjad on imelised :)

Aga pisut siis minu sihikindlusest. Ma olen üsna hea enese-motiveerija. See ei tähenda, et ma ei kaotaks regulaarselt motivatsiooni. Ma lihtsalt suudan end abita taas varem või hiljem püsti ajada, ning jätkata veelgi sihikindlamalt.
Hiljuti oli mul olukord, kus motivatsioon kadus nii järsku, et ei tahtnudki enam ratsutamisega jätkata. Tundsin, et kõik mida olen arvanud ja mõistnud, on vale. Tegelen koolisõiduga, sest takistussõiduga ei saanud ma hakkama. Madalamad tasemed ei olnud probleem aga kõrgemad olid juba pisut liiast. Seega ma väga ei pettunud endas, vaid otsustasin proovida koolisõitu. See oli parim otsus mu elus. Võtsin omale tuttava treeneri, liikusime hobusega ainult paremuse poole. Töö on olnud ränk, kuid ma teen seda hea meelega. Kuni aga nägin, et tavaline takistussõitja, kes sõidab +120cm parkuure, sõitis M skeemi. See oli mulle justkui kultuurišokk. Kas tõesti see, mida ma teen nii pühendunult, kuhu ma olen läbi higi ja pisarate püüelnud, on nii kerge? See madalpunkt kestis mõnda aega. Kuid üsna pea hakkasin end ise parandama. Tegin endale selgeks, et see, mida ma teen, on vaid iseendale. Loomulikult ka mu hobusele, tema tunneb end iga hästi saavutatud harjutuse järel väga hästi. Minu teekond M ja R skeemideni võtab täpselt nii palju aega kui ta võtab. I'll take my time, there's no rush.

On mõned näpunäited, mille endale selgeks tegemisel, saad samuti olla iseenda motivaator.
1. Vastuta oma õnnestumiste ja ebaõnnestumiste eest
2. Keskendu asjadele, mida sa saad kontrollida
3. Tunne ära oma konkurents
4. Õpi teiste saavutustest
5. Ole positiivne, kui räägid endaga (sisemine kõne)
6. Ära tõsta oma latti liiga kõrgele