Monday, June 5, 2017

Võistlused Säreveres (LK1)

Alguses oli nii palju probleeme transpordiga. Kusagilt ei saanud täiscombot ehk siis juhti, autot ja treilerit. Meie ainus võimalus oli siis HTE mille hind pole teadagi mingile asotsiaalile nagu minule eriti kohane. Läksime siis hobuauto + treiku, sest 4 hobust. Mu treener sõitis nii enda kui oma tuttava hobusega, tema teine õpilane siis oma hobusega ja siis mina Heljoga.
Heljo on alati reisinud üksi, seega ta oli üsna rahutu ja põnevil kui ta kõrval oli uus hobune. Sain auto tagaistmel sõita vaid max 10 minutit, kuni mulle öeldi, et mine oma hobuse juurde sinna taha. Ta lihtsalt peksis jalgadega vastu seina meile selga. Läksin sinna tema juurde, sain kõrgemale istuda ja olin Heljol valves. Ta rahunes kohe maha kui liitusin temaga. Sõit kestis tund.

Jõudsime mingi 15 ajal, minu start oli kell 18:20, seega mul oli väga palju aega. Käisime Kristiniga poes, šoppasime hobuvarustuses ja jälgisime võistlusi. Sain oma treeneri soojendust ja sõitu jälgida, mille pealt ka õppisin.

Lõpuks olin ka mina hobuse seljas ja tegin soojendusplatsil sammu. Alguses ta kisendas suht palju, kuid rahunes mõne aja mööduses maha. Birgit oli samalajal oma hobusega soojenduses, seega minuga ta eriti tegeleda ei saanud. Möödaminnes viskas õpetussõnu. Alustasin traavis Heljo lõdvestamisega. Alguses oli see pisut keeruline kuna kõik hobused ümberringi olid nii huvitavad :D. Lõdvestuse käigus vahepeal märkasin, et mind vaadatakse imelikke pilkudega. Ega ma ka enne ei näinud, et keegi teine oleks soojenduses oma hobust ette-alla läbi sõitnud, või hobuse külgi venitanud. Sõideti ainult kokku kokku ja kokku. Aga pole minu asi. Kui olime end lõdvestanud, palus Birgit et sõidaksin Heljo lahtiseks. Võtsin Heljol raami natuke lühemaks aga kukal ikka all pool ning tegin palju tagasisõite, volte ja suunamuutusi. Aega soojenduseks arvestasin üsna palju, ca 35min. Sammu osades oli Heljo üsna võimatu, 2-3 korda tõusis püsti, ning kaua seista ma ka ei saanud temaga. Vahel pidin ta lihtsalt galoppi edasi sõitma sest ta unustas täielikult ära et ma olen seljas.
 Birgit oli skeemis esimene ja mina neljas, seega arvestasime nii, et kui ta oma sõidu lõpetab hakkame Heljot kokku sõitma. See plaan läks nihu, sest olin hoopis kolmas võistleja puudumise tõttu ja pidin peale Birgitit kohe valmistuma hakkama. Kasutasime võimaliku aja ära aga sellest ei piisanud :(. Heljo kiirustas skeemis, kartis ühte varju, galopis läks laiali, ühes kontras vahetas jalad ära. Muu oli nagu enam-vähem, aga siiski nägin kurja vaeva et peale skeemi nuttu tagasi hoida. Olin endas nii pettunud. Hobune oli tubli, ta on siiski noor täkk uuel alal. Aga ega need skeemid ei tulegi ilma nühkimiseta välja. Tulemuseks saime 61%
Sekreteriaadi inimestega läksin kõvasti raksu seal... Ajasid mulle et Heljo vaktsiinid ei ole korras, kui veterinaari polnud sealgi. Nad ei osanud mulle öelda ka, mis mu vaktsiinidega siis valesti on. Hlejol on põhi olemas ja viimasest vaktsiinist pole 6 kuud veel möödas. Nähvati ainult et vaata määrustikku. Koolisõidus on vaktsiinide kohta teistmoodi määrustik kui takistussõidus?



No comments:

Post a Comment